dimecres, 7 de desembre del 2016

Primera experiència personal de les dificultats de treballar en entorns digitals.

Hola lectors :)

Escric després d'haver sigut la protagonista d'un error que pot servir d'exemple de les dificultats comunicatives en entorns digitals.

Fa un temps, vaig redactar un document que vaig enviar a l'equip, dins de l'espai de Debat de l'Aula. Aquest document era un esquema de com haviem d'afrontar la nova PAC, i quins procediments calia fer.
Tot l'equip em va donar l'OK i vaig seguir fent cas del meu "full de ruta".

El nostre equip es troba en ple procés de redacció dels apartats de l' Índex del Gsites, projecte que hem d'anar desenvolupant fins al final de l'assignatura.

Avui, al llevar-me, he vist que la meva companya, la Laura, havia avançat bastant en el desenvolupament dels seus apartats al Gsites, i aquí comença el mal entés:

Quan vaig estar llegint i recopilant la informació de la PAC3, vaig llegir malament un dels apartats on explica com hem de desenvolupar l'edició i redacció del nostre projecte.
L'enunciat demana que editem i redactem directament des del Google Sites, fent servir les carpetes del Google Drive com a suport col·laboratiu.
Jo vaig entendre que tot el projecte s'havia de dur a terme al Google Drive, a mode de redacció col·laborativa, pensant que d'aquesta manera el tutor podria comprovar l'historial d'edició.

Així que quan he vist que la Laura havia començat a redactar directament al Sites, sense haver-hi cap document al Drive, he enviat missatges al nostre grup de Whatsapp dient que ho havíem de redactar tot al Drive i començar de 0...
Sort que la Laura m'ha aclarit l'enunciat de la PAC3, ja que jo estava convençuda del contrari.

Això pot servir d'exemple dins de les dificultats que hem d'afrontar quan estem involucrats en un treball d'equip en entorn digital.

Quines han estat les causes d'aquest problema?

1. El cúmul d'informació a llegir. Quan s'ha d'estructurar un projecte, és bàsic llegir bé el que se'ns demana. Però entre tant de text, de vegades les informacions es poden confondre, i al no tenir una altra persona que t'expliqui el que es demana, l'error informatiu pot instal·lar-se en el procés, i si ningú més se'n adona, pot acabar donant un mal resultat.

2. La falta de comunicació directe amb els companys. Quan hi ha molta cosa a dir, en comptes de conversar personalment, escrivim missatges al Debat. En el meu cas, quan vaig enviar el document a l'espai de Debat, vaig donar un seguit d'informació que calia ser llegida i entesa per tots els membres de l'equip, però, altre cop, era un cúmul informatiu. Aquí el principal error va ser que, un cop els meus companys em van donar l'OK en base la informació estructural del document enviat, vaig seguir pensant que aquella era la manera en que s'estructuraria el projecte.

3. L'ús d'eines que no estem acostumats a fer servir, ja que som nous en treballar en equip dins d'un entorn digital. Per tant, tant el Google Drive, com el Google Sites, com el Blog i altres eines que hem anat aprenent a fer servir al llarg de l'assignatura, són fàcils de confondre si no es posa molta atenció a l'hora de llegir. Mea culpa.

Si la Laura no s'hagués adonat que jo estava equivocada, i tots haguéssim seguit el document que vaig enviar al Debat, el resultat de tot el grup hagués quedat compromés.

Sort que ho hem vist a temps!

Espero que aquest article ajudi a altres grups a preveure errors com aquest :)


Ivi Monteys. 



2 comentaris:

  1. Tothom es pot equivocar... per sort ens n'hem adonat a temps i no em fet feina que podia haver estat innecessària...

    :)

    ResponElimina
  2. Visca l'aprenentatge[en grup]!!! :) És el més normal, a més, quan es fan servir tantes plataformes diferents a la vegada sol pasar, així que... "nessun problema" ;)

    Gasss!!

    ResponElimina