dijous, 1 de desembre del 2016

Conciliació asíncrònica

Hola món, avui enceto entrada a partir d'una reflexió que m'ha fet l'Ivi en el taulell del grup (gràcies, te'n dec una)... estàvem parlant de temes del projecte i ens ha fet una comentari :"David i Laura, tinc curiositat per saber com exactament compagineu feina i classes, podríeu fer entrades d'això al blog??" i com que sóc de fàcil convèncer, apa!

Be, haig de reconèixer que en la decisió de començar a la UOC, el tema de la disponibilitat horària era un dels aspectes punyents (l'altre era la constància, però ho deixarem per un altre dia). 

https://pixabay.com/photo-1633667/
Jo tinc un horari estàndard de funcionari, de 8 a 15, cosa que a priori et deixa les tardes lliures, però si hi afegim les obligacions familiars, els aspectes logístics, els deures de la nena (de vegades em sembla que m'estic treient la ESO), una mica d'esport, etc... la cosa es complica, sempre surt alguna cosa a fer.

Quan vàrem començar a programar el semestre, un dels temes en els que més ens insistien els tutors era la programació del propi treball i la  del grup i haig d'admetre que encara que costi, és necessari planificar-la com la resta de coses perque si no, o be vas posposant i saltant de temes (cosa que fa difícil donar continuïtat a la feina) o tot el contrari, i t'obsessiones amb fer hores de UOC sense solta ni volta.

A mi em funciona força bé (a part del PPE) programar amb el calendari de l'aula, revisant cada setmana les tasques de la PEC i repartint les hores "a grosso modo", i reasignant els dies que surten imprevists a una nova data... de fet al començament vaig plantejar-me de fer 2-3 hores cada dia però era irreal, més val balancejar els dies i les hores per anar ocupant els forats que ens deixen la resta de coses i els imprevistos.

I la resta, doncs ho aniré descobrint sobre la marxa, de moment segueixo molt animat (ja us ho diré quan agafi 5 assignatures com el Paül).

Ens llegim
David Alloza

2 comentaris:

  1. Molt interessant. Un dels aspectes que més m'agrada del nostre equip és que tots tenim estils de vida bastant diferents. Això també aporta més empatia entre nosaltres, i tot i les diferències personals en relació al context individual de cada un de nosaltres, ens podem donar consells de com organitzar el temps amb major eficiència. La clau del nostre equip és planificar bé ia ssegurar-nos que cumplim les dates i les tasques a fer, i, per experiència pròpia, la gent que té el temps més ocupat tendeix a organitzar-se millor.

    De moment ho estàs portant molt bé, David! Ànims :)

    ResponElimina
  2. Cert, quan no tens coses a fer sembla que el temps no cundeix tant, en canvi vas corrents a tot arreu i estires els minuts, rendeixes més... potser per la tensió. El quid de la qüestió és trobar el punt mig, on rendeixes sense cremar-te.

    ResponElimina