dilluns, 21 de novembre del 2016

Iniciant la PAC 3: Reptes organitzatius i àmbits de coordinació.


Hola lectors! Sóc la Ivaní Monteys (Ivi), membre de l'equip Zettabytes, i m'agradaria iniciar-me al Blog fent una aportació sobre com ens agrada enfocar l'inici de les PAC dins el funcionament de l'equip.


Introducció als temes exposats:

Per motius d'àmplia disponibilitat (que ha resultat ser menys de la que pensava en un principi, per motius personals), i per facilitar una mica la feina dels meus companys, que tenen horaris més ajustats, vaig proposar-me com a coordinadora de totes els fases del projecte, és a dir, de totes les PAC i la PF.
El contingut del projecte en si i les idees en el qual es basa, provenen per igual de cada membre de l'equip, tots hi dediquem el mateix esforç i iniciativa. Però una de les funcions que, com a coordinadora, m'agrada gestionar, és com podem enfocar el desenvolupament de la següent PAC que estem a punt d'iniciar. Sempre poden haver-hi canvis, però ajuda a trets generals saber com distribuirem les tasques.

En aquest cas concret, encara no hem rebut instruccions específiques de la PAC 3, per tant, no podem detallar massa com desenvolupar la primera activitat, però sí que podem llegir a trets generals tot el que hem d'assolir i anar plantejant la distribució de les tasques.


Com enfocar l'inici de cada PAC?

1) Primer de tot, ens llegim detalladament el que se'ns demana.

2) De vegades poden haver-hi confusions, i ens parlem per l'apartat de Debat o per Whatsapp de manera més instantànea, per solucionar qualsevol dubte.

3) Desprès, faig un breu esquema on donc resposta a les següents preguntes:

- Quin és l'objectiu final de cada activitat dins la PAC?

- Què ha de passar, pas per pas, per anar complint el recorregut?

- Quines aptituds i coneixements requereix a grans trets cada activitat? (factor que ajuda a la distribució de les tasques)

- Com volem gestionar el temps?

- Quin tipus de control portarem per cada activitat?

- Quines activitats són independents, i quines formen part d'una cadena de desenvolupament? (per saber quines activitats son imprescindibles per desenvolupar la resta del projecte o quines es poden fer de manera independent, sense dependre de la feina d'un altre membre)

Depenent del tipus d'activitats dins la PAC de vegades sorgeixen altres aspectes a tenir en compte, però aquests son els més generals.


Quins son els reptes organitzatius més comuns?

1) La asincronia dels membres del equip. Tots ens connectem regularment i contestem bastant ràpid, però a l'hora de planificar tasques en concret es necessita bastanta rapidesa en la resposta, ja que fins que no sabem què hem de fer especificament cada membre, no podem començar a treballar. A més a més, en David i la Laura treballen, en Paül estudia 5 altres assignatures, i jo visc a California, amb un horari de -9 hores de diferència.

2) La falta de coneixement sobre l'àmbit en que es desenvolupa l'activitat en qüestió. Si un membre de l'equip té tots els coneixements i la resta no, o si directament cap membre té experiència en les eines a usar, costa distribuir les tasques, ja que no sabem al que ens enfrontem,

3) Temporalitzacions i solapaments de tasques. Costa controlar el temps que li dedicarà cada membre de l'equip a la seva part de l'activitat. De vegades, la feina d'un membre resulta bàsica per poder continuar amb el projecte, per tant, si per qüestions personals o per falta d'experiència en l'activitat a desenvolupar un membre de l'equip no acaba la seva part en el temps esperat (que ja de per si costa de preveure), al resta del projecte també es retrassa.


La meva opinió personal és que, de moment, ens estem coordinant tots molt bé. Les temporalitzacions i els resultats de la feina feta ens estan aportant grans coneixements i experiència personal. Per sort, tots els membres d'aquest equip tenim coneixements variats i aptituds diferents que ajuden a complementar-se a l'hora d'el·laborar una feina ben feta.

Bona feina, Zettabytes!


Ivi Monteys

2 comentaris:

  1. Estic molt d'acord en tot el que has dit Ivi, a més, ens és d'una gran ajuda que siguis la coordinadora. A mi, almenys, m'ajuda a estar més tranquil·la, penso que hi ha un cap pensant que m'ajuda a estructurar el que anem elaborant.

    Anem parlant Zettabytes!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Laura! Crec que el que realment ens fa estar més tranquils és la implicació de tots nosaltres i la ràpida implementació dels coneixements que hem anat demostrant fins ara. A seguir així equip!

      Elimina